Vivix Beri Sinar Baru Buat Pesakit Kanser

Saban tahun statistik penghidap kanser semakin meningkat di seluruh dunia.. Ini adalah sesuatu yang amat merisaukan dan ini bermakan setiap seorang daripada kita berisiko menghidapinya tanpa kita sedari..

Kalau pada zaman dahulu, kita sering mendengar bahawa penyakit kanser ni adalah keturunan, bererti ianya boleh diwarisi...Tapi pada zaman sekarang, disebabkan gaya hidup dan radikal bebas yang ada disekeliling kita, kita semua terdedah dengan risiko penyakit kanser tanpa mengira usia..Ini bererti penyakit kanser  bukanlah hanya boleh diwarisi dari genetik tapi ianya juga boleh datang tanpa diundang!!

Dipercayai makanan yang mempunyai kandungan tinggi antioksida mampu merencat perkembangan sel- sel kanser. Kenyataan ini juga turut disokong melalui pelbagai kajian makmal dan klinikal yang dilakukan oleh para saintis terkenal.

Vivix Minuman Botanikal Tinggi Kandungan Resveratrol

Pada zaman sekarang agak sukar untuk kita mengambil makanan ataupun minuman yang tinggi dengan kandungan antioksida.. Sebab itu, kita memerlukan makanan tambahan dalam diet harian untuk membantu tubuh melawan radikal bebas yang merosakkan sel - sel badan, kerana sel - sel yang rosak inilah yang akan 'membiak' menjadi punca utama pelbagai penyakit yang bakal kita hadapi..

Salah satu makanan tambahan yang boleh membantu tubuh kita melawan radikal bebas ini adalah si botol merah VIVIX.

Vivix adalah salah satu minuman kesihatan yang tinggi dengan kandungan RESVERATROL. Resveratrol ni adalah salah satu jenis kumpulan polifenol yang bertindak  sebagai ANTIOKSIDA yang berfungsi untuk mengurangkan radikal bebas yang ada dalam badan kita. Radikal bebas ini jika terlalu banyak dalam badan , ianya akan merosakkan dan melemahkan fungsi sel - sel badan kita 

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Kanser?




Dengan mengamalkan Vivix dalam diet harian kita, Vivix dapat membantu pesakit dan bakal pesakit kanser dengan 4 cara iaitu :

1. Melindungi sel- sel badan
- Setiap sel- sel badan kita mengandungi DNA. Radikal bebas yang ada dalam tubuh kita ini akan merosakkan sel/ DNA kita. Biasanya bila DNA ni rosak, sel - sel badan akan cuba untuk perbaikinya terlebih dahulu sebelum ianya menjadi 'apoptosis' ataupun 'mati bunuh diri'... Disinilah Resveratrol  yang terdapat pada Vivix bertindak dengan membantu sel - sel badan memperbaiki DNA yang rosak tu tadi..


2. Menambah tenaga dalam sel
Setiap sel mempunyai mitokondria yang berfungsi memberikan tenaga kepada sel... Dalam erti kata lain, mitokondria ni umpama 'bateri' buat sel kita, semakin banyak bateri yang ada dalam sel, maka semakin bertenagalah sel tersebut. 

Kajian juga menunjukkan bahawa peratusan sel dalam badan seseorang untuk bertukar menjadi sel kanser lebih rendah jika sel tersebut mempunyai mitokondria yang aktif dan sihat. Dengan meminum Vivix setiap hari ianya dapat membantu mengaktifkan mitokondria dalam sel badan kita.

3. Memusnahkan sel kanser
- Resveratrol yang ada dalam Vivix ni akan membantu memusnahkan sel - sel kanser. Dalam bahasa yang mudah, resveratrol ni umpama polis dalam badan kita, ianya bertindak 'menangkap' dan memusnahkan sel - sel yang cacat ini dari terus mengganas bertukar menjadi sel kanser.

4. Menghalang/ menyekat pertumbuhan sel kanser
- Resveratrol pada vivix ni akan sedaya upaya untuk menyekat pertumbuhan ataupun pengaktifan semula sel - sel kanser yang sedang 'tidur' dalam badan kita dengan melawan radikal bebas, memperbaiki dan memberikan tenaga buat sel badan kita.


Suka sangat Sis Collen kongsikan beberapa testimoni pesakit kanser yang memilih Vivix sebagai salah satu rawatan alternatif buat mereka dalam melawan penyakit kanser ini. Untuk pengetahuan korang, mereka juga turut sama meneruskan rawatan kimoterapi yang telah ditetapkan buat mereka.

Pesakit kanser payudara.. Mengambil Vivix pada tahun 2007 bacaan tumor maker  20.7. Mula mengambil vivix pada bulan Ogos 2008 dan pada bulan Oktober 2008, bacaan tumor marker turun ke  9.3. 




Pesakit Kanser perut tahap 4 telah menjalani rawatan kimoterapi... Dalam masa yang sama turut mengambil vivix sebagai ikthiar agar sel kanser tak datang semula... Setelah hampir 2 tahun, syukur belum lagi ada tanda² kembalinya sel kanser tersebut.. 




Pesakit kanser payudara stage 4 dimana kanser dah merebak hingga ke tulang belakang menyebabkan selalu sakit tulang on & off. Setelah mengamalkan setengah botol vivix, pesakit rasa lebih bertenaga dan sihat... Sakit belakang pun dah hilang... Siap boleh angkat² pasu bunga di laman lagi 😊 




Semoga perkongsian sis kali ini memberi sedikit sebanyak sinar buat mereka yang memerlukan ataupun masih lagi tercari- cari rawatan alternatif buat penyakit mereka khususnya buat pesakit kanser..


Supplement Vivix ini boleh didapati melalui belian online melalui laman web shaklee ataupun boleh juga hubungi Sis Collen melalui wasap 

Klik untuk belian online



Harga runcit Vivix Rm475
Daftar sebagai member dengan klik link esell Shaklee diatas untuk menikmati harga ahli sebanyak Rm380




Lots of luv, 
Sis Collen,
Pengedar Shaklee Kota Belud, Sabah

0 ulasan